Positive things make your life better - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu Positive things make your life better - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

Positive things make your life better

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Deze week toch wel een emotionele en moeilijke week gehad. Maar gelukkig ook weer een hoop mooie dingen gemaakt die dan toch weer veel goed maken. En ook een knuffeltje of een lachje van de kindjes maakt toch wel veel goed dan weet je weer even waarvoor je het allemaal doet.
Wel heb ik deze week behoorlijk wat last gehad van heimwee. Dit omdat mijn oma ook een jaar geleden is overleden en je dan toch eigenlijk het liefst bij opa en familie wilt zijn. Gelukkig heb ik hem nog wel kunnen spreken en zien. Ook mis ik iedereen thuis en mijn lieve vrienden en vriendinnen. Wat is het soms toch fijn dat de technologie zover ontwikkelt is en je ze toch even kan spreken of zien.

Maar naast dit ook weer een gezellig en avontuurlijke week gehad. Veel gedaan op stage. Gestart met het uitvoeren van mijn schoolopdracht, dus hier al een heel eind mee. Verder weer lekker met de kindjes bezig geweest. Deze week alleen niet echt poepverhalen voor de gene die daar op zaten te wachten haha. Maar wel weer wezen zwemmen met een aantal kinderen, weer ontzettend leuk. Ondanks dat ik deze week niet altijd lekker in me vel zat en dit soms ook wel op stage te merken was. Heb ik er wel weer van kunnen genieten.
Weer lekker gesport deze week.
En vooral door de weeks lekker rustig aan gedaan. Ook afgelopen woensdag vrij geweest omdat er een Hindoestaanse feestdag was. Hier hebben we dan ook even goed gebruik van gemaakt door lekker de stad in te gaan en even bij het feest te gaan kijken en verder lekker bij een café te zitten en wat drankjes te nuttigen en lekker een broodje shoarma te eten.

Ook weer een onwijs leuk weekend gehad. Eerst donderdags avond uit geweest. Studenten avond. We wisten eigenlijk nooit echt waar alle stagiaires waren. Maar nu hebben we ze dan toch gevonden. Erg leuk. Ik wist wel dat er veel mensen hier stage liepen vanuit Nederland. Maar zie ze eigenlijk nauwelijks. Dus erg leuk om nu zoveel stagiaires bij elkaar te zien. Ook een andere stagiaire ontmoet waarmee we zijn uitgegaan. Ze had mijn blog gelezen en via Facebook contact met me opgezocht. Dus hebben we afgesproken om samen uit te gaan. Dit was erg gezellig en leuk om ander mans verhalen te horen en hun belevenissen.

Vrijdags bij familie van Aviva geweest en savonds voor het eerst hier wezen uiteten. Erg geslaagd. En lekker gegeten. Dus weer genoten van de dag. Ook was er langs dat restaurantje een bureautje die trips organiseerde. Dus daar even het een en ander aan informatie aangevraagd en ook een trip geplant voor de dag daarna.

We zijn zaterdags vroeg opgestaan om naar Brownsberg te gaan. Ongeveer twee uur rijden van Paramaribo. Een berg midden in de jungle. Allereerst heb ik de berg op een stukje in het busje mogen rijden. Erg leuk, wat een kick! Toen eenmaal aangekomen op de berg zijn we gaan lopen, naar de watervallen waar we hebben genoten van de natuur. Apen tegen gekomen, een luiaard gezien. En nog een aantal dieren. Erg gaaf! Daarna dan ook onder de waterval gestaan om af te koelen. En een flinke klim gemaakt op de berg. Daarna lekker geluncht en weer de hele reis terug gemaakt naar huis. Echt weer een waanzinnig leuke dag! Weer genoten van het mooie Suriname. De natuur hier is echt ontzettend mooi, een aanrader om een keer te komen bekijken.
Toen we eenmaal terug waren in Paramaribo nog gezellig met de gids een drankje gedaan en daarna lekker naar huis want het was natuurlijk wel een vermoeiende dag.
De rest van het weekend weer gezellig het huishouden gedaan natuurlijk, want ja dat moet natuurlijk ook gebeuren als je op jezelf woont. Ik had het me vooraf anders voorgesteld maar het gaat me eigenlijk allemaal wel makkelijk af. En vind het ook niet erg op te doen.

Dus kortom het begin van de week was wat lastig voor mij, maar de afsluiter van het weekend maakt alles weer goed! Benieuwd wat me verder weer te wachten staat!

Liefs

  • 16 November 2015 - 09:29

    Martha Linders:

    Hoi Sanne jou schrijven weer aandachtig gelezen fijn om toch te horen dat je weer kunt genieten na een paar moeilijke dagen. Zo hoort 't ook als je straks je stage erop hebt zitten ben je heel wat mans en heb je van dit alles veel geleerd sanne gr uut kuuk en nog veelplezier in paramaribo geniet ze

  • 16 November 2015 - 10:08

    Anka:

    Hoi Sanna wat naar voor je dat je last van heimwee hebt! Maar dat is bijna niet te voorkomen! Het zou eigenlijk raar zijn als je er geen last van had want dan was je 'n gevoelloos wezen of zo. Het betekend dat je veel om je familie, vrienden, kennissen, Cuijk en heel zijn omgeving en Nederland geeft en van ze houd. Nu je bij ze weg bent voel je wat ze voor je betekenen ook al wist je dat wel en dat gevoel wat jij hebt heet missen het is net als rouwen om iemand die er niet meer is maar wij allen zijn er nog alleen ver van je vandaan. Gelukkig laat je 't niet de overhand krijgen want zo sterk ben jij wel en blijf je genieten, zoek je afleiding en deel je mooie foto's en belevenissen met ons. Je bent 'n kanjer en we zijn allemaal aape trots op je hou je haaks en ik wacht net als vele anderen vol spanning je volgende stage verslag af! Groetjes Anka

  • 16 November 2015 - 22:52

    Peter Van Grinsven:

    Mooie week zo te lezen. En een lach en een traan zijn onderdelen van het leven de mens..en zolang het meer lachten als tranen zijn...

  • 17 November 2015 - 00:03

    Anita Reijs:

    Hoi Sanne, leuk om je verhaal weer te lezen. En inderdaad, heimwee kan heel lastig zijn. Maar wel stoer van je om er zo mee om te gaan. Goed om te horen dat je ook erg kan genieten van het mooie Suriname en van alles onderneemt. Geniet er van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9786

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: