Getting back stronger! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu Getting back stronger! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

Getting back stronger!

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Jaja, we zijn nu dan toch echt aangekomen bij blogje nummer 20. Mijn laatste blogje wat ik in Suriname zal gaan schrijven. Jullie hebben na deze nog 1 blogje van me te goed over mijn allerlaatste dagen in Suriname. Maar dan zal ik al weer in mijn lange broek en mijn dikke vest thuis zitten en me klaar aan het maken zijn voor de carnaval.

Deze week alles afgesloten wat betreft stage maar ook afscheid genomen van mensen die ik niet meer zal gaan zien. Soms dus een week met even n lastig momentje maar over het algemeen genoten van de tijd die ik nog hier heb en alles eruit proberen te halen wat er nog in zat.

Allereerst natuurlijk weer gestart maandag met een dagje stage. Dit was eigenlijk een rustige dagje. Deze week nog even lekker kunnen genieten en knuffelen met de kinderen. Niet alle kinderen waren er dat is wel erg jammer dus ik heb ze niet allemaal meer kunnen zien deze week. Verder dinsdag eind gesprek gehad met mijn stagebegeleidster. Dit was een erg goed gesprek. Ze vond (en mijn collega's ook) dat ik erg mijn best heb gedaan de afgelopen periode en dat ik een goede bijdrage heb kunnen leveren in de stichting. Ze zien dat ik gegroeid ben als persoon. En daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Daarom dan ook mijn stage afgesloten met een 8! Waar ik erg trots op ben.
Daarnaast ook natuurlijk al mijn opdrachten en verslagen af kunnen tekenen. Dus alles was klaar wat betreft stage.

Mooi om achteraf te zien is dat we toch kleine aanpassingen hebben kunnen maken binnen de stichting dit met name in de omgeving. Dus dat is wel heel prettig kunnen we ze toch nog wat moois meegeven. En ook natuurlijk voor een aantal kinderen is er wat veranderd in hun leven. Dus daar ben ik erg tevreden over. Ik kan met een goed gevoel naar huis gaan na alles waar we de afgelopen periode aan hebben gewerkt.

Dinsdag middag eventjes gezellig naar de stad geweest om de laatste souvernirs in te slaan. En savonds wezen zwemmen en naar de film geweest. Een zeer geslaagde dag dus!
Woensdag weer naar stage geweest wat eigenlijk weer een prima dagje was, ook de laatste keer mee geweest op de bus. En smiddags de taart gehaald die we voor ons afscheid hadden gekocht.

Toen was het donderdag dan toch echt tijd voor het laatste dagje stage, een beetje een rare dag. Ook vooral druk geweest met onze taart en niet zo veel met de kinderen helaas natuurlijk wel nog een allerlaatste paar knuffels en nog eventjes van de kinderen genieten. Nog een kleinigheidje gekregen van de stichting en ook afscheid genomen van al onze collega's nog even een fotootje en zelfs bij een collega een aantal tranen. Je merkt we echt dat mensen je gaan missen dus dat is soms wel even lastig. Maar wel fijn dat mensen zo veel aan je hulp hebben gehad en dat ze dit daarom dan ook gaan missen en natuurlijk ook de persoon die er dan niet meer is. We hebben goed afscheid genomen. En zijn smiddags weer eventjes de stad in geweest. En savonds natuurlijk onze laatste avondje uit in Havana. Erg gezellig en weer even lekker genoten. Maar daarna kwam toch wel het besef dat het nu dan ook echt bijna tijd is om naar huis te gaan.

Vrijdags zijn we savonds lekker wezen uiteten met de tantes van Aviva als afscheid. Erg gezellig en lekker gegeten. Daarna nog even wat gaan drinken in de stad.
Zaterdag lekker onze nageltjes laten doen en savonds naar i love urban gegaan. Een mooi feestje met freddy moreira en johnny 500. Ons laatste avondje uit in de korte broek. Erg genoten, was een leuke avond.

Vandaag was het dan ook weer vroeg dag, we zijn met de tante van aviva nog even naar een aantal marktjes geweest. Leuk om nog even te zien. Nog wat lekkers kunnen eten en daarna nog even langs de andere tante van aviva om daar voor de laatste keer gedag te zeggen. En uiteindelijk dan ook afscheid genomen van de andere tante van aviva. Leuk om ze ontmoet te hebben. Heb de afgelopen tijd veel leuke mensen leren kennen, wat ik erg leuk vind.

Verder vandaag nog het een en ander alvast ingepakt en nu op voorbereiding voor volgend weekend lekker wat carnavalsmuziek draaien en mijn blogje schrijven. Een leuke, afsluiten de week gehad. Waarin ik weer van elk momentje hebben kunnen genieten.

Deze week ook weer een moment gehad waarop ik voor mezelf maar ook voor andere op heb moeten komen, erg goed voor mij. Dus toch ook wel weer trots hoe ik dit nu doe. Erg gegroeid als persoon en ik ben er erg trots op! :)

De tijd is om gevlogen. Maar ik kan terug kijken op een onwijs mooie en leerzame tijd. Veel nieuwe dingen ervaren, het land gezien, de jungle in geweest, nieuwe mensen ontmoet, leuke avondjes uit geweest en boven al natuurlijk stage. Ik heb erg genoten van alles wat ik heb mogen meemaken. Ik had dit niet willen missen. Echt een top tijd waar ik met veel plezier en trots op terug ga kijken en die ik niet snel zou vergeten.

Sranan mi lobi yu!
Tot de volgende keer Suriname, bedankt voor alles. En het koude Nederland i will come back stronger than i ever been before!

Tot over een paar dagen allemaal, de laaste 3 dagen gaan in.

Liefs

  • 01 Februari 2016 - 08:44

    Martha Linders:

    Hoi Sanne, op de eerste plaats gefeliciteerd met je 8 geweldig. Verdiend , weer een mooi verhaal maar t einde is inzicht genoten veel geleerd dat nemen ze jou niet meer af.in cuijk is carnaval inzicht leuk. Ik wens jou een goede reis en misschien zie ik je met carnaval.gr uut kuuk

  • 01 Februari 2016 - 08:59

    Peter Van Grinsven:

    Inderdaad dikke proficiat met je punt een 8! Afscheid nemen blijft soms moeilijk. Maar je gaat weer naar je vertrouwde kikkerlandje. En daar weer een weerzien mat alles en iedereen die toch gemist hebt. En meteen de carnaval induiken....wat wil een mens nog meer...
    Nogmaals een goed thuisreis....ennuh ik zal je blogs gaan missen..

  • 01 Februari 2016 - 13:03

    Anka:

    Hoi Sanna ik had van mama al gehoord dat je 'n dikke 8 en n goede beoordeling had gekregen voor alles wat je daar op stage voor elkaar hebt gebokst! Hartelijk gefeliciteerd, en ook al was ik er niet bij ik weet dat je die zeker verdiend hebt met alles wat je voor de stichting en de kindertjes hebt betekent, je in zet is goed beloond je inzet is opgemerkt en gewadeerd. Het allerbelangrijkste is dat je nu met 'n goed gevoel afscheid hebt kunnen nemen. Je hebt voor nieuwe stageres daar uitgewerkt hoe ze met bepaalde kinderen om moeten gaan om bepaalde resultaten te boeken of vast te houden. Jouw tijd daar zit er nu op maar je hebt er wel voor gezorgd dat ze daar verder kunnen met jouw kijk op misschien kleine dingetjes die voor de kinderen daar 'n wereld van verschil maken. En dat is zeker iets om trots op te zijn, maar zeker mag je ook super trots op je zelf zijn dat je als persoon zo gegroeid bent heel knap helaas doe ik 't je niet na. Geniet van je laatste dagen daar in 't warme kleurijke Suriname en ik zie je snel in 't Cuijkse land waar momenteel 'n gure wind waait en 't weer erg somber is. Maar ook 't a.s. weekend is gehuld in bonte kleuren en niet alleen vanwege de carnaval maar ook omdat jij wat Surinaamse vrolijkheid mee naar hier brengt tot vrijdag! groetjes Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9773

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: