Finishing the last things and enjoying! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu Finishing the last things and enjoying! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

Finishing the last things and enjoying!

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Het was deze week weer een drukke week. Ik ben met name door de week erg druk geweest met mijn opdrachten en het afronden van de laatste dingen die ik nog moet doen voor stage. Dit heeft me deze week dan ook veel tijd gekost maar dat zorgt er wel voor dat ik bijna alles heb afgerond. Ik hoop aankomende week klaar te zijn zodat ik de laatste week rustig stage kan afronden en nog kan genieten van de dingen die ik nog mee mag maken hier.
Ik merk deze week wel heel erg dat ik toch ook wel merk dat ik alles hier wel erg ga missen als ik straks weer naar huis ga. De levensstijl hier is gewoon erg fijn en ik heb hier nu ook toch wel wat contacten opgebouwd en mooie herinneringen. Ik ben gegroeid in mijn persoonlijkheid en dat is waar ik het met name voor heb gedaan. Mijn tijd hier heeft veel ogen geopend voor me. Het maakt niet uit waar ter wereld je dan ook bent je kan er altijd wat moois van maken en je er thuis voelen.
Thuis in Nederland zou ik weer moeten gaan wennen. En is alles weer een stuk normaler. De tijd is gevlogen en dat is jammer! Ik hoop dat ik toch ooit nog een keer hier terug mag komen.

Deze week dus lekker druk bezig geweest en veel gedaan. Onder andere natuurlijk weer 4 dagen stage. Deze zijn verder prima verlopen en ook wel rustig. Weer een aantal keer bus dienst moeten doen. En daarnaast ook weer lekker met de kindjes kunnen knuffelen. Ik ga de kindjes toch ook wel missen. Afscheid nemen is namelijk niet mijn sterkste punt.

Allereerst maandag ochtend nog even weg geweest voor de laatste stempels in mijn paspoort, van mijn visum. Ik had verwacht dat dit toch wel even zou duren omdat ik ervaring heb dat dit vaak lang kan duren. Soms wel halve dagen. Gelukkig was dit niet het geval en was ik binnen een kleine 10 minuten als weer klaar. Erg fijn.
Verder was er maandag ook nog een treintje voor de kinderen geregeld. Erg leuk. Alle kinderen in het treintje en dan een rondje door de wijk. De kinderen hebben genoten en ik zelf trouwens ook. Daarna nog lekkers gekregen dus een beetje een feestdagje voor de kinderen.

Ook heb ik een goed en open gesprek gehad met een van de ouders van de kinderen. Voor mijn schoolopdracht moest ik een aantal vragen aan haar stellen en de antwoorden die ik kreeg waren echt heel openlijk naar mij toe. Fijn om te merken dat mensen zich bij mij comfortabel genoeg voelen om zulke dingen met mij te delen. Er kwamen namelijk hele persoonlijke dingen naar boven waarvan ik niet weet of ik die zelf zo snel had verteld aan iemand die ik niet zo goed ken. Dus dat was wel weer een mooi moment van mijn stage week.
Verder eigenlijk niet zoveel bijzonders op stage. Natuurlijk donderdag weer wezen zwemmen met de kinderen. Weer heel leuk natuurlijk. Ook een nieuw kindje ging deze keer mee dus dat is wel leuk om dan te kunnen zien hoe hij hier op reageerde. Hij was erg enthousiast en voor je het wist lag hij al in het water. Leuk, leuk!

Woensdag avond ook lekker onverwachts wezen poolen, even weg van schoolopdrachten en stage en even een avondje ontspannen. Hadden we wel even nodig. Ik word er al steeds beter in dus dat is wel leuk.
Donderdag avond natuurlijk weer onze oude vertrouwde stapavond. Wat weer erg gezellig was. En van te voren nog even gezellig bij Aviva gezeten.
Vrijdag lekker uitgeslapen om vervolgens savonds weer wat gezelligs te gaan doen. Deze keer mannenavond, wat houd dit in? Natuurlijk frikandellen en bier, veel bier! We zijn gezellig eerst gaan terrassen in de stad en daarna nog even uit geweest. Een zeer geslaagde avond. Ook weer even gepoold.
En zaterdag morgen was het weer vroeg dag. Dit omdat we naar White Beach zijn gegaan. Een gemaakt strand maar dat maakt het niet minder leuk. Een mooie omgeving waar we even gezellig in het zonnetje hebben gelegen en aan ons kleurtje hebben kunnen werken. Dat was wel even fijn. Daarna was er ook nog een feestje op het strand. Dit was wel een typisch Surinaams jongeren feestje. Dit houd in 'Boeken' of terwijl een soort van droogneukdansje. Dit hebben we wel al eerder gezien. Maar deze keer was het wel heel ernstig met tekorten jurkjes etc.
Niet helemaal ons ding dus. Dus gezellig op het strand gezeten. Vervolgens op tijd naar huis en ons daarna klaargemaakt om nog even de stad in te gaan. Weer een gezellig avondje gepoold en daarna nog een dansje gemaakt. Dit was echt z'n avond dansen tot de zon opkomt. Daarna nog even lekker gegeten en lekker het bedje in.

Vandaag dus dan ook lekker rustig aan gedaan en dingen voorbereid voor de volgende week op stage. En natuurlijk even een klein skype feestje met 'n vriendin die jarig was. Ook leuk.
Kortom een drukke maar leuke week, ik heb weer heerlijk kunnen genieten.

De laatste twee weekjes gaan ondertussen al in. En er staan nog een aantal leuke dingen geplant. Dus laat die maar komen!

Liefs

  • 18 Januari 2016 - 11:01

    Martha Linders:

    Hoi sanne mooi om te lezen dat je de laatste twee weken t nog erg druk hebt om de stage af te ronde maar vooral om van alles te ondernemen je hebt nu de kans om van land en cultuur te genieten.de dagen beginnen nu af te tellen.gr uut kuuk en tot t laatste schrijven doei

  • 18 Januari 2016 - 12:12

    Peter Van Grinsven:

    Mooi verhaal Sanne....ik geniet er elke keer weer van. Opvallend zijn de laatste weken wel de emoties waartussen jij heen en weer wordt geslingerd. Rond de feestdagen en het bezoek van je moeder het gemis van thuis en de warme sfeer van de traditionele feestmaand. Een paar weken later bezig met de afronding en dan komen de emoties van het komende afscheid daar in Suriname, je kindjes, je nieuwe vrienden enz.
    Maar je komt er wel doorheen..Succes met alles, een fijne thuisreis en een warm welkom in Nederland. het vriest op dit moment (12.00 uur0 een graadje of wat..wordt brrrr voor jou

  • 18 Januari 2016 - 18:17

    Anka:

    Hoi Sanne je schrijft dat je 'n drukke week achter de rug hebt, maar volgens mij heb je nog geen een keer in al die weken dat je nu in Suriname bent 'n rustig aan weekje gehad. Als je dan buiten je stage om wat vrije tijd hebt stop je die ook weer helemaal vol met activiteiten. En gelijk heb je nu is 't nog even genieten van dat prachtige land. Gelukkig kun je 't daar goed vinden met iedereen. Je heb 'n mooie stage gehad en laten zien wat je kan en 't blijkt ook wel dat je dat heel goed hebt gedaan, anders hadden ze je niet zoveel verantwoording toe vertrouwd. En ook de ouders van de kinderen waarderen je voor wat je hebt gedaan de afgelopen maanden. Ga nog maar even lekker genieten van al dat moois daar en van 't uitgaan en 't lekkere weer! Hier is 't dan eindelijk even echt winter met vannacht matig strenge vorst en overdag net niet boven de nul graden, dus eindelijk de winterjas aan. De erwten soep staat op 't vuur maar een dezer dagen maak ik 'n keer de pinda soep van 't recept war mama me heeft gegeven. Heel veel groetjes en tot volgende week groetjes Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 9770

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: