3 weeks left.. mixed feelings - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu 3 weeks left.. mixed feelings - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

3 weeks left.. mixed feelings

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Nog 3 weekjes te gaan. En ik krijg steeds meer t gevoel dat ik nog meer moet gaan genieten. Ook al doe ik dat al wel en maak ik leuke dingen mee. De tijd gaat zo onwijs snel en ik moet nog best wel het een en ander doen. En ben denk ik toch nog niet helemaal klaar om dadelijk naar huis te gaan. Ook al vind ik dat toch ook wel weer fijn. Ik ga het hier wel heel erg missen. Niet alleen het mooie weer. Maar ook het lekker op mezelf wonen, de mensen, de cultuur, het uitgaan, het eten.. van alles. Ook al zijn er ook dingen die ik niet gaat missen en waar ik me op verheug zoals geen muggen meer, een lekker warme douche, en het eten van mama. En natuurlijk lekker weer mijn familie en vrienden zien. Het lijkt me zo leuk om dadelijk de gezichten van iedereen te zien als ik weer thuis kom en hoe blij mensen zijn om me weer te kunnen zien.

Maar voor nu ben ik nog echt aan het genieten en wil ik van mij laatste weekjes nog een mooie tijd maken. Omdat ik hier waarschijnlijk niet zo heel snel terug zou kunnen komen. Wat dan toch ook wel weer jammer is. Het is een erg mooi land en ik heb echt onwijs leuke dingen mee gemaakt en ben ook in mijn persoonlijkheid gegroeid. Kortom zeker een onvergetelijke tijd. Daarom dat het jammer is dat het al bijna om is. Het voelt namelijk helemaal niet alsof ik hier al z'n lange tijd ben.

Deze week weer een leuke week gehad. Natuurlijk weer gestart op stage wat weer even wennen was. Met name het vroeg opstaan had ik moeite mee. Maandag weer naar stage gegaan. Alleen niet zo lang wij dachten namelijk dat er kinderen zouden komen maar die kwamen pas op de dinsdag daarom dat we even wat voor school hebben gedaan en iedereen een prettig nieuwjaar hebben gewenst en we daarna weer lekker naar huis zijn gegaan. Hier heb ik nog even lekker kunnen uitrusten waar ik wel aan toe was na de vakantie waarin ik toch veel heb gedaan.

De volgende dag wel weer volop gestart met stage. De meesten kinderen waren er weer. Wel een rustige dag gehad. Het duurde even voor dat alle kinderen er weer waren en er waren weer nieuwe stagiaires dus konden we gelukkig nog rustig aan opstarten. Te beginnen met het weghalen van de kerstboom. Verder een prima dag. En smiddags lekker wezen eten. En daarna weer lekker op tijd het bedje in. Deze week was toch wel weer erg vermoeiend met stage.

Deze week ook weer aan school gewerkt en goed nieuws gekregen vanuit school waar ik erg blij mee ben. Wat dat is laat ik nog even in het midden. Voor een aantal mensen is dit namelijk nog een verassing. Wel kan ik zeggen dat dit te maken heeft met mijn goede functioneren op stage :)

Verder eigenlijk een rustige week gehad op stage met niet echt veel opvallende dingen. Het was een prima weekje.

Donderdags natuurlijk weer gezellig uit geweest tot in de late uurtjes en vrijdag weer vroeg op voor mijn visum waar ik mijn verblijfsvergunning moest afhalen. Dit was weer een heel gedoe wat toch wel wat tijd in beslag nam. En ik daarna denken dat dit klaar was moet ik morgen weer terug voor een aantal stempels. Want natuurlijk toen ik eindelijk klaar was met het afhalen was het kantoor waar ze de stempels afgeven al gesloten. Wel nog wat opvallends je kan van half 1 tot half 2 je verblijfsvergunning afhalen. En je moet dan een formuliertje inleveren wat je eerder hebt gehad. Ik kan het toch niet geloven maar ja je kan informeren door te mailen of het al klaar ligt voor je. Het was erg druk en ik denk dat de helft van de mensen, misschien wel meer geen verblijfsvergunning kon afhalen omdat deze nog niet klaar lag. Die mensen hebben daar dus de halve dag voor niets gezeten. Zo apart vond ik dat. Zo laat je anderen heel lang wachten en jezelf ook. Tip voor die mensen, stuur ekkes een mailtje!

Verder smiddags en savonds gezellig bij Aviva geweest en daar een avondje thuis gezeten ipv altijd maar uitgaan.

De volgende dag lekker uitgeslapen en savonds gezellig naar Dyna geweest. Erg gaaf. Dus misschien dat we in Nederland in mei er ook wel heen willen gaan. We hebben genoten. Daarna nog lekker een hotdoggie naar binnen en lekker richting bed. Een geslaagde avond.

Vandaag lekker uitgerust en huishoudelijke taken gedaan. En ohja, lekker stamppot gegeten. Met 30 grade kan dat ook prima.
Dus weer een fijne week gehad. Die weer voorbij is gevlogen. Benieuwd wat we aankomende week weer mee gaan maken. In ieder geval weer flink genieten!

Liefs


  • 11 Januari 2016 - 08:41

    Martha Linders:

    Hoi Sanne ja t begint echt af te tellen nog drie weekjes je komt dadelijk tijd te kort fijn datje van school al goed nieuws heb gekregen. daar heb je t allemaal voor gedaan .geniet van de dagen dat je in suriname bent deze kans krijg je misschien niet meer.tot t volgende berichtje bedankt gr uut kuuk.

  • 11 Januari 2016 - 11:42

    Anka :

    Hoi Sanne ik moet stiekum 'n beetje lachen rond om 't verkrijgen van je verblijfsvergunning. Mijn oma zou zeggen 't gaat weer op z'n elf en dertigste, heeltraag dus! Ik denk dat je bij terug komst wel even moet wennen aan 't haastige leven wat we hier gewend zijn. Want ja zo zoetjes aan is 't aftellen dan toch begonnen en moet je je gaan voorbereiden op de terug reis naar Nederland. En dat zal zeker gepaard gaan met de nodige emotie's. Heel normaal allemaal, want je hebt daar 'n top stage gehad. Suriname heeft je letterlijk en figuurlijk met warmte omarmd. Je hebt geproefd aan 't op je zelf wonen en in 'n prachtige omgeving rond mogen fladderen. En nu weer langzaam terug keren naar 't warme nest wat de Keerkade 19 toch echt wel is. Ook hier zal iedereen je weer met warme armen ontvangen. Ik denk dan ook dat je van af hier je vleugels steeds meer gaat uitslaan. En met zo'n perfect verlopen stage kun je zeker verder met wat je voor ogen hebt. Geniet nog met volle teugen van 't leven daar! En ik zie weer uit naar je volgende verslag, ook voor ons zal dat langzaam aan een van de laatste worden wat vliegt de tijd groetjes Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9772

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: