Eat, sleep, party, repeat... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu Eat, sleep, party, repeat... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

Eat, sleep, party, repeat...

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Blogje 16 alweer jeetje. De tijd vliegt op dit moment weer voorbij. De laatste 4 weken gaan in. Over een maand zit ik nu in het vliegtuig op weg naar huis.

Wat was het me toch een leuke week. Een mooie afsluiting van mijn 2015 en een goede start voor 2016.

Ik moest wel even denken toen ik mijn blog schreef vandaag. Deze week heb ik namelijk best wel veel gedaan. Het begon nog zondag avond toen ik gezellig naar de stad ben geweest met de neef van Aviva. Dit was erg gezellig. Leuke muziek en lekker cocktails gedronken. Dus mijn eerste geslaagde avond.
Na wat te hebben geslapen was het maandag weer tijd om uit te gaan. Deze keer zijn we naar broederliefde geweest en ronnie flex. Erg leuk! En ik heb me zeker vermaakt.
Hier hebben we ook nog onze eigen cocktail mogen maken. Wel een keer leuk om te doen. Dit had ik namelijk nog nooit gedaan. Dus dit kan ook weer van de bucketlist. Ik doe hier veel nieuwe dingen die ik anders waarschijnlijk niet had gedaan en die ik wel graag had/wil doen dus dat is wel weer erg leuk!
Na broederliefde zijn we nog even gezellig de stad in geweest tot in de late uurtjes. De volgende dag natuurlijk lekker rustig aan gedaan.

En woensdag was het dan eigenlijk tijd om naar ons hotelletje te gaan in de stad. Dit liep alleen anders dan geplant. We hadden namelijk een hotel gereserveerd voor met oud en nieuw zodat we dan niet door het drukke verkeer hoefde. Maar dit is dan helaas verkeerd gegaan. Dit was niet in het systeem gezet door de medewerker dus daarom konden we dan dus ook geen kamer krijgen omdat alles vol zat. Na veel zoeken hebben we ook niks meer kunnen vinden waar we dan wel konden overnachten. Dus hebben we het maar anders op gelost. In eerste instantie wilde we eigenlijk dan na nieuwjaar daar slapen dit kon namelijk wel. We hadden dan afgesproken om de volgende dag onze spullen daar neer te zetten. Dit liep dan ook anders dan geplant omdat dit ook niet in het systeem was gezet mocht de volgende receptioniste niet zomaar onze spullen ergens neer zetten. Een geluk bij een ongeluk kwamen we daar heel toevallig iemand tegen die met ons in gesprek kwam. Deze man bleek de oom van Aviva te zijn. Dus gelukkig hebben we daar dan de spullen bij neer mogen zetten. We zijn de volgende morgen op 1 januari er toch maar niet meer gaan slapen want we hadden het gelukkig allemaal zelf op kunnen lossen door vroeg naar de stad te gaan. En het verkeer was redelijk rustig toen we gingen. Dus eigenlijk was alles voor niets maar het ging dus wel weer lekker op z'n Surinaams.

Vervolgens na dit alles zijn we toch woensdag onverwacht even de stad in gegaan. En daarna nog even bij de parbonight wezen kijken. Weer een beetje op tijd naar huis want de volgende morgen was het dan toch echt oud op nieuw. Ik zit de laatst weken niet echt in die kerst en oud en nieuw sfeer maar toch heb ik deze gelukkig wel met kleine momentjes gehad.
Oud en Nieuw HET feest van Suriname. Iedereen zegt dat je hier een keer geweest moet zijn omdat het nergens anders zo word gevierd. Ik heb hier vaak gehoord oh je blijft tot februari wat leuk dan maak je oud en nieuw mee dus ik had hier toch best wel wat verwachtingen van. We waren op tijd in de stad en zijn toen vervolgens naar de straten gegaan waar het allemaal te doen was. Gezellige muziek, lekker eten en natuurlijk waar het allemaal op gaat hier het vuurwerk. Hele lange ritsen met klappers die om en om door de hele stad worden afgevuurd de hele dag lang. Dit gaat onwijs hard en geeft heel veel rook. Wel een keer gaaf om gezien te hebben. Vervolgens lekker even rustig aan gedaan. En even wat wezen eten. Savonds weer naar de andere kant van de stad en daar lekker gefeest en wat gedronken.
Ook nog wel een leuk verhaal ik had champagne gekocht een voor 8 uur en eentje voor 12 uur. Omdat hij hier in 8 uur Nederlands nieuwjaar was wat we ook even hebben gevierd met confetti en champagne. Maar we hadden dus twee flessen maar iemand had er perrongelijk eentje om geschopt, kan gebeuren. Maar die fles was best goedkoop gelukkig was deze jongen zo lief om ons geld te geven. Alleen gaf die ons wel heel veel geld. Dus de champagne wel een aantal keer terug verdient. Wat dan ook wel weer mooi is.
Na het feest in de stad zijn we nog even oliebollen gaan eten, wat je natuurlijk niet kan missen met nieuwjaar. En vervolgens aftellen. Hier had ik toch wel wat meer van verwacht. Overdag was alles erg leuk maar savonds kon der toch wel wat meer nog van gemaakt worden. Weinig te doen en weinig vuurwerk helaas. Maar dat maakt onze avond niet minder gezellig. na het aftellen nog even lekker gefeest en toen lekker naar huis. Het was zeker een geslaagde dag en leuk om dit hier een keer mee te kunnen maken.

Verder een beetje rustig aan gedaan dit weekend. Nog wel een fotoshoot gehad met de fotograaf waarbij we een tijd geleden ook een fotoshoot hadden. Weer heel leuk. En ik ben erg benieuwd naar de foto's. Vervolgens gezellig wat gaan eten en uiteindelijk toch nog even in de stad beland om daar wat te gaan drinken. En weer iets van mijn bucketlist af te strepen namelijk een keer waterpijp proberen. Dus het was weer een gezellige avond.

Verder lekker rustig aan gedaan en me zo maar gaan klaar maken voor de laatste 4 weken van stage. De tijd vliegt voorbij op dit moment. Gelukkig kan ik er zeker nog erg van genieten en vermaak ik me nog steeds erg goed. Ik ga het hier toch wel missen als ik straks weer naar huis ga.

Liefs

  • 04 Januari 2016 - 10:12

    Anka:

    Hoi Sanne zo te lezen 'n lekker weekje feesten achter de rug! En gelijk heb je nu krijg je de kans daar voor. Suriname leek me al echt 'n land van veel kleur en als ik jouw verslagen zo lees klopt dat aardig. Ondanks dat er veel mensen wonen die 't niet al te breed hebben, ze proberen er altijd iets gezelligs en feestelijks van te maken. De tijd dat je daar nog bent gaat nu erg snel. Bij terugkomst kun je je nog even in 't kleurrijke feest gedruis van 't Cuijks carnaval storten om 't feesten af teleren (grapje). Nog 'n leuke 4 weken samen met al je nieuwe vrienden daar. En ik wacht nu al op je verslagje van volgende week gr Anka ps nog de allerbeste wensen voor 2016 maak er weer 'n top jaar van!

  • 04 Januari 2016 - 11:35

    Martha Linders:

    Hoi Sanne op de eerste plaats de beste wensen en een liefde vol 2016.wat een beleving daar in suriname geweldig, leuk om deze feesten mee te maken de tijd datje nog daar bent gaat hard geniet er er van in cuijk hebben we niet zoveel feesten .alleen de carnaval komt eraan maar dan benje weer thuis.genieten. sanne tot t volgende berichtje gr uur kuuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 9784

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: