Aftellen! 6 weken te gaan.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu Aftellen! 6 weken te gaan.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

Aftellen! 6 weken te gaan..

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is weer zondag. Dat betekend weer tijd om mijn wekelijkse blogje te schrijven. Deze week weer vol naar stage geweest.

Die na een leuke week vakantie toch weer lekker vroeg begon maandag ochtend. Gezellig naar stage geweest met mama. En heb ik haar daar alles laten zien zodat ze ook een beeld heeft bij wat ik allemaal vertel hoe het gaat op stage en wat ik allemaal mee maak.
Ook bijvoorbeeld de kinderen waar ik over verteld heb laten zien. Bijvoorbeeld het kindje wat zo moeilijk at. Wat nu echt goed gaat. En verder een rondleiding gegeven door het gebouw en haar de dagelijkse routine laten zien. Ze vond dit wel erg interessant en maakte natuurlijk meteen vriendjes met de kinderen.
Ze heeft er lekker mee kunnen spelen en ze vond het dan ook leuk om mee te gaan. Smiddags zijn we ook nog samen op de bus geweest zodat ze de omgeving waar de kinderen wonen een beetje kon zien. Daar kan je toch ook wel echt het verschil tussen arm en rijk zien. Dus denk ik ook wel erg interessant.

Toen we klaar waren op stage zijn we lekker nog even de stad in geweest om daar samen nog lekker wat te gaan eten. Het was namelijk onze laatste dag samen. Erg jammer, de week is ontzettend snel gegaan. Maar we hebben wel ontzettend veel leuke dingen kunnen doen. Het was fijn om der even om me heen te hebben en lekker met der bij te kunnen kletsen. Ik heb er erg van genoten en mama gelukkig ook.
Dat maakte het afscheid wel even vervelend. Maar de herinneringen niet minder mooi!

De volgende morgen stonden we weer gewoon op stage. Best een drukke week. Elke dag met de bus omdat er nu geen andere stagiaires zijn die met de bus kunnen. Wel nieuwe vrijwilligers uit Nederland. Ook leuk om hem van alles te leren over de kinderen.
Weer lekker met de kinderen wezen zwemmen deze week. En joga met de kinderen gevolgd. Weer ontzettend veel poepbroeken gehad.
En ja ja, daar komt ie ik heb weer een poep verhaal voor jullie.

Ik was een meisje aan het verschonen. Dit meisje heeft Syndroom van Down en kan nog al ondeugend zijn. Ze zit graag bij ons op de bank. Maar deze bank is niet helemaal goed meer. Er zijn stukken uit en je kunt het piepschuim zien zitten. Dit vind zij dan ook erg interessant om hier mee bezig te gaan. Ze plukt het piepschuim eruit en stopt dit dan ook in haar mond en eet dit op. Er is nu dan ook de regel opgezet dat ze niet meer op de bank mag zitten. Omdat ze dan steeds hier mee bezig is. Ik was haar dan dus van de week aan het verschonen en ze had twee keer gepoept de eerste keer was dit diaree. En nog geen uur later had ze weer gepoept. Toen stond ik toch wel voor een verassing toen ik haar luier los maakt. Namelijk niks van diaree. Alleen pure stukjes piepschuim uit de bank.
Hier stond ik dan ook wel van te kijken. Erg apart om te zien. Ze is hierna ook naar huis gestuurd omdat ze de hele dag al diaree had.

Verder gaat het eigenlijk allemaal wel prima op stage. Positieve beoordeling van mijn stagebegeleidster gehad over mijn opdracht. En nu weer bezig met de volgende. Het was verder een prima week. Ondanks dat er toch wat speelde op stage. Suriname is namelijk toch best een roddelcultuur vind ik en dat zie je op stage ook veel terug. Iedereen verteld wel wat over de ander als die gene er niet bij is.
Nu ook het verhaal dat een collega de sleutel van de keuken zou hebben gestolen. Dit is niet waar want ik was op dat moment bij die collega. Dit heeft allemaal nog best wat teweeg gebracht voor die collega. Erg vervelend en gebaseerd op verhalen van anderen die dus niet kloppen.
Gelukkig heeft mijn collega hier verder geen consequenties van gehad anders was ik toch echt even naar de directie gestapt om te zeggen dat ik de hele tijd bij die collega was.

Verder natuurlijk na een week niet te kunnen uitgaan donderdag avond weer lekker uit geweest. We wilde eigenlijk met de party bus maar die is helaas niet komen opdagen dus aankomende week maar nog een keer proberen. Daarna lekker in de stad drankjes gedaan en een lekker frikandel gegeten. En daarna door naar Havana. Een gezellig avond. Verder een rustig weekendje gehad. Het heeft veel geregend van het weekend.
En ook had ik wat last van heimwee en voelde ik me niet zo lekker. Mijn ouders zitten nu namelijk zoals elk jaar lekker in de sneeuw in Oosterijk en ik ben wel jaloers. Had er nu graag samen met hun willen zitten. Ook nu dat ik heb gehoord dat een goede vriend van mij ook op dezelfde plek zit. Dus dan was het wel heel gezellig geweest als ik er nu ook was geweest. Dus daar heb ik het wel even lastig mee gehad. Maar ja nog een paar weekjes en dan zie ik iedereen gelukkig ook weer.

Ik vermaak me nog steeds erg goed. En de weken vliegen voorbij. Namelijk nog 6 te gaan. En dan gaan we weer gezellig iedereen in Nederland knuffelen. Waar ik dan ook wel weer zin in heb.

Aftellen naar de laatste weekjes dan maar. En nu nog even onder het genot van een biertje het weekend afsluiten en wat voor school doen.
Ik heb namelijk goed advies gekregen van mama om alles wat ik met de kinderen heb gedaan en ze heb geleerd op papier te zetten en dit in het dossier te doen zodat volgende stagiaires dit kunnen lezen en ook vaste medewerkers hier wat aan hebben. Met name hoe eten te geven van R. wat ik dan toch ook wel erg belangrijk vind dat dit word doorgezet.

Tot snel,

Liefs

  • 20 December 2015 - 23:50

    Vera:

    Wat een leuke verhalen iedere keer. Jij hebt echt een mooie ervaring als je terug bent. Geniet nog van je laatste 6 weken in paramaribo. Voor je het weet ben je weer in Nederland bij je familie en vrienden. Xx

  • 21 December 2015 - 09:09

    Martha Linders:

    Hoi Sanne al weer een week voorbij ze tellen wel af nog zes weken die zijn denk ik zo voorbij word daar ook kerst gevierd. Je zult best met mama een fijne week gehad hebben .maaaaaaar over zes weken kan tin kuuk ook fijn zijn Sanne gr uut kuuk tot de volgende keer.

  • 21 December 2015 - 09:21

    Peter Van Grinsven:

    Ja, altijd toch een beetje moeilijk als mamma is geweest en de feestdagen komen er aan...maar inderdaad het aftellen is begonnen. Ik weet niet of je een 'carnavalsbeest' bent maar ga je die halen of net niet? Want rond die tijd kom je naar huis. Trouwens wij zijn hier in NL ook ver verwijderd van de sneeuw. Alle dagen boven de 10 graden dus een supergroene kerst. Fijne feestdagen..

  • 21 December 2015 - 12:26

    Sanne Van Diemen:

    Hallo,

    Martha: hier word kerst inderdaad ook gewoon gevierd. Nog een paar dagen en dan heb ik ook vakantie. Van de week nog kerstviering op stage. En Peter. Ik ben zeker iemand die houd van carnaval. Daarom kom ik dan ook naar huis dat ik het leukste feestje van het jaar niet hoef te missen.
    Fijne feestdagen allemaal!

    Liefs

  • 21 December 2015 - 16:37

    Anka:

    Hoi Sanne ik had al zo'n vermoede dat je deze week weer even aan 't ritme en alles moest wennen naar die fantastische week met mama! Vorige week had ik 't met papa er nog over dat 't nog niet zo'n slecht idee was als mama 'n kijkje op je stageplek zou nemen, ze heeft misschien net 'n andere kijk er op als jij en vaak goede tips daar kun je mee verder. En dat ze snel vriendjes had gemaakt met de kinderen verbaasd me niks daar is ze echt de persoon voor dat voelen de kinderen aan, en wat 'n bofkont hè (hahaha) nu zit ze weer lekker in de sneeuw. Ik kan me voorstellen dat je daar ook graag bij had willen zijn maar deze tijd in Suriname neemt niemand je meer af en dat is toch ook 'n hele ervaring die lol van de wintersport kun je volgend jaar ook wel weer mee maken. Dus maar niet te lang ever dubben en maak er nod 'n gezellige tijd van die laatste weken. Hele fijne feestdagen, ik zal aan je denken en tot volgende week groetjes Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 9782

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: