Nog maar 8 weken te gaan.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu Nog maar 8 weken te gaan.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Diemen - WaarBenJij.nu

Nog maar 8 weken te gaan..

Door: Sanne van Diemen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Wat vliegen de weken toch weer voorbij. Er zijn nog maar 8 weken over van mijn 4,5 maand hier. En nu al een tijd om niet meer te vergeten, dit had ik niet willen missen. Dus de laatste 8 weekjes nog lekker even knallen en vooral genieten!

Weer een drukke week achter de rug maar ook weer een hele leuke week. Veel gedaan deze week. Wat natuurlijk weer begon met stage. Over het algemeen was het best een rustige week. Weer lekker bezig geweest met de kindjes. Ze eten gegeven, geknuffeld, gespeeld en verzorgt. Dus altijd weer leuk.
Verder natuurlijk weer met een aantal kinderen wezen zwemmen. Dit verliep ook weer prima. Ze vonden het weer erg leuk. Wel grappig. Er zat op gegeven moment echt een gigantische tor die in het water zat, deze zwom dan ook echt achter mij en de kinderen aan. Gelukkig heeft de schoonmaker van het zwembad hem eruit kunnen halen. Maar deze eigenwijze tor vond het toch leuk in het water dus nog geen tien minuten later was hij weer vrolijk aan het zwemmen. Niet helemaal fijn dus.

Ook ben ik druk bezig geweest met het helpen van de fysiotherapeute. Ik was een dagje niet ingeplant om kinderen te verschonen dus had ik wat meer tijd om anderen dingen te doen en andere te helpen waar nodig. Dus heb ik lekker een paar uurtjes met de fysiotherapeute mee kunnen lopen en mee kunnen helpen met de therapie van de kinderen en het verstellen van rolstoelen als deze niet goed zaten. Erg leuk en leerzaam om verhalen van anderen ook eens te horen. Ook een goed gesprek gehad over mijn bevindingen van de stageplek en de mening van de fysiotherapeute hierover. Zei gaf namelijk net zoals de logopediste dus ook aan dat er al zo vaak geprobeerd is er verandering in te brengen in de stichting maar dat dit nauwelijks lukt. Erg zonde!

Dus eigenlijk heb ik dan ook maar besloten om me daar een beetje bij neer te leggen en me te gaan richten op de kleine dingen die de kinderen kunnen helpen zoals het leren van beter eten bijvoorbeeld wat ik bij een kindje heb gedaan. Dit gaat nu echt onwijs goed. Hij eet nu ook rijst en ook bij anderen mensen eet hij veel beter. Soms als het nodig is word ik nog wel eens geroepen om te helpen maar dit doet hij nu onwijs goed. Erg fijn natuurlijk. Of een kindje die ik heb geleerd om haar spulletjes op te ruimen na het eten of te helpen met het vegen van de tafel. Zo kan ik toch bezig zijn met de kinderen en toch werken aan hun ontwikkeling en ze hierin de nodige aandacht en liefde geven. Dus dit is dan wel weer fijn. Als ik hierin al wat kan betekenen ben ik toch ook wel al tevreden, de kinderen vinden het leuk om aandacht te krijgen en als ik ze die kan geven is dit ook al erg fijn.

Voor de rest van de week weer lekker gesport en met mijn schoolopdrachten bezig geweest. Een gezellige week gehad op stage. Ik heb me wel weer vermaakt ook al had ik vooraf niet z'n zin om te gaan omdat ik soms toch wel echt tegen dingen van de organisatie van de stichting aanloop. Maar het zijn toch de kinderen waar ik het voor doe dus die maken dan wel veel goed. En als ik er eenmaal ben is dit dan ook prima en vermaak ik me wel weer.

Verder dus een rustige week op stage. En dan ook donderdag lekker mijn weekend/ weekje vakantie ingeluid met lekker uiteten en daarna weer gezellig uit geweest, dus weer een geslaagde avond. Vrijdag ook weer gezellig een drankje gedaan in het centrum en daarna naar een Surinaams feestje geweest. Was ook weer erg gezellig en leuk om te zien. Ik weer als enige blanken maar deze keer stoorde het me gelukkig niet wat ik een van de eerste keren wel heel erg had. Want toen werd ik wel veel aangekeken.
Zaterdag lekker een dagje het huishouden gedaan, gepoetst, boodschappen en de was. En natuurlijk savonds Sinterklaas avond. Normaal zou ik lekker met papa, mama en Mike aan de gourmet zitten. Maar nu dan toch in mijn eentje. Lekker pannenkoekjes gemaakt, Sinterklaas film erbij en een biertje. Ik vermaak me wel!
En als klapper op de vuurpijl mijn Sinterklaas cadeautje. Mijn lieve mama is me komen opzoeken hier in Suriname. Dus vandaag lekker een dagje bij haar geweest en volgende week lekker de hele week vrij om leuke dingetjes met elkaar te doen. Erg leuk en fijn. Weer gezellig bij gekletst en haar al een beetje van Paramaribo kunnen laten zien. Het was weer onwijs fijn om haar te zien. Hopelijk krijg ik geen heimwee als ze gaat. Maar ik vind het echt onwijs fijn dat ze er is! Dus we gaan er komende week een mooie week van maken.
De week begon vandaag met een dagje zwembad en veel bijkletsen en savonds lekker kunnen uiteten met de tantes van Aviva. Wat erg gezellig was en we hebben lekker gegeten.

Dus weer een prima weekje en ik ga lekker met mama genieten van een leuke week vakantie :)

Liefs

  • 07 December 2015 - 10:18

    Anka:

    Hoi Sanne wat is 't toch jammer dat de leiding van de stichting zich zo strikt houd aan hun visie ten opzichte van 't leerproces. Volgens mij zijn ze erg koppig daar! Het is makkelijker de kinderen dom te houden in hun ogen, wat helemaal niet zo is. Leg je er inderdaad maar bij neer, je wint er niks mee, hun vastgeroeste principes laten ze niet los. Je doet je uiterste best, ziet zelf wel vooruitgang blijkbaar zijn zij daar blind voor. De kinderen waarderen je inzet wel dat blijkt uit alles hoe ze op jouw aanwezigheid reageren en daar doe je 't voor! En nu lekker 'n paar daagjes bij kletsen, lekker eten, feesten en wat al nog meer. Dat Sinterklaas kadootje wil alles mee maken geniet er van, haal alles er uit wat er inzit 't zal jullie goed doen heel veel groetjes en tot het volgende verslagje. Anka

  • 07 December 2015 - 10:24

    Martha Linders:

    Heeyyy Sanne weer een pracht verhaal nog maar acht weken Paramaribo wat gaat 't toch snel nu komt denk ik de mooiste week met mama geniet er maar lekker van .groetjes uut kuuk en tot 't volgende schrijven.doeiiiiiiii.

  • 07 December 2015 - 14:27

    Wilma Van Summeren:

    Hallo Sanne ) en Anne)

    Een hele gezellige tijd samen in Suriname. Geniet er van.
    Erg leuk Sanne om je belevenissen iedere week te lezen.

    Groetjes.
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo Allemaal, Vanaf dinsdag 22 september ga ik op weg naar het zonnige Suriname. Dit omdat ik hier stage ga lopen bij de Mr. Huber Stichting in Paramaribo, dit is een stichting voor kinderen met een handicap. Hier zal ik de komende 4,5 maand mijn werkzaamheden gaan verrichten. En een leuke tijd te gemoed gaan. En via deze blog kan ik jullie een indruk geven van hoe het mij daar vergaat en blijven jullie op de hoogte van de dingen die ik daar allemaal meemaak. Veel leesplezier. Liefs Sanne

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 9779

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Suriname

11 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: